Zmluva o prenájme výzdoby
Čl. I.
Zmluvné strany
Obchodné meno: Ing. Eva Faustino – Endless Decor
Sídlo: Opoj 375, 919 32 Opoj
Zapísaná: v Živnostenskom registri Okresného úradu Trnava, číslo živnostenského registra 250-44379
IČO: 52847535
DIČ: 1080494349
konajúci konateľom: Ing. Eva Faustino
bankový účet: IBAN 1011315037/1111 vedený v UniCredit Bank
(ďalej len ,,Poskytovateľ“)
a
(ďalej len ,,Objednávateľ“)
(ďalej Poskytovateľ a Objednávateľ spolu ako „zmluvné strany“ alebo jednotlivo „zmluvná strana“)
Čl. II.
Predmet zmluvy
- Predmetom tejto zmluvy je úprava práv a povinností zmluvných strán, vyplývajúcich zo záväzku Poskytovateľa ako prenajímateľa prenechať Objednávateľovi ako nájomcovi na dočasné užívanie inventár (ďalej „predmet nájmu“) v zmysle bodu 4 tohto článku zmluvy a zo záväzku Objednávateľa zaplatiť za zapožičaný predmet nájmu Poskytovateľovi dohodnutú odplatu (ďalej „nájomné“).
- Poskytovateľ sa zaväzuje vykonať a zabezpečiť predmet zmluvy vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť. Objednávateľ sa zaväzuje prevziať a zaplatiť Poskytovateľovi za služby dohodnutú odmenu podľa článku III tejto zmluvy.
- Zmluvné strany sa zaväzujú písomne si oznamovať všetky skutočnosti, ovplyvňujúce poskytovanie služieb po stránke obsahovej a termínovej. Nedodržanie záväzku Poskytovateľa poskytnúť služby v dohodnutom množstve, kvalite, mieste, termíne a čase budú zmluvné strany považovať za podstatné porušenie tejto zmluvy.
- Poskytovateľ poskytne objednávateľovi pre účely zabezpečenia predmetu zmluvy prenájom inventára.
Čl. III
Odmena a platobné podmienky
- Zmluvné strany sa dohodli, že odmena za služby, ktoré sú predmetom tejto zmluvy podľa článku II tejto zmluvy je stanovená v súlade so zákonom Národnej rady Slovenskej republiky č. 18/1996 z. o cenách v znení neskorších predpisov a vyhláškou Ministerstva financií Slovenskej republiky č. 87/1996 Z .z., ktorou sa vykonáva zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov a je pevná.
- Zmluvné strany sa dohodli na zálohe vo výške 50 % z odmeny. Poskytovateľ je oprávnený vystaviť Objednávateľovi zálohovú faktúru vo výške 50 % z odmeny (ďalej len „záloha 1“) v deň podpisu tejto zmluvy, pričom lehota splatnosti zálohy 1 je 5 dní odo dňa doručenia zálohovej faktúry. Cenová ponuka bude zároveň prílohou zálohovej faktúry.
- Poskytovateľ je oprávnený vystaviť Objednávateľovi konečnú faktúru vo výške zvyšnej časti odmeny po odpočítaní súm všetkých zaplatených záloh v súlade s týmto článkom zmluvy (ktorá predstavuje 50 % z odmeny), a to v deň termínu podujatia, pričom lehota splatnosti zvyšnej časti odmeny je 3 dni od vykonania podujatia. Súčasťou faktúry je preberací protokol o prebratí prenajatého inventáru.
- Faktúra musí obsahovať všetky náležitosti daňového dokladu podľa 10 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov. V prípade, ak vo faktúre budú uvedené nesprávne údaje, alebo nebude obsahovať všetky uvedené náležitosti a podmienky, je to dôvod na odmietnutie faktúry a jej vrátenie na prepracovanie. Nová lehota splatnosti začne plynúť až po doručení novej faktúry partnerovi.
- V prípade, ak Objednávateľ poruší povinnosť uhradiť akúkoľvek zálohu podľa tejto zmluvy a/alebo odmenu riadne a včas, je Poskytovateľ oprávnený na zmluvnú pokutu vo výške 200 EUR. V prípade, ak Objednávateľ poruší povinnosť uhradiť akúkoľvek zálohu podľa tejto zmluvy a/alebo odmenu riadne a včas, je Poskytovateľ oprávnený na úroky z omeškania vo výške 0,05 % z dlžnej čiastky za každý deň omeškania.
- Objednávateľ berie na vedomie, že v prípade jeho omeškania so zaplatením akejkoľvek zálohovej faktúry vystavenej v súlade s týmto článkom zmluvy a/alebo zmluvnej pokuty a/alebo odmeny a/alebo príplatku a/alebo akýchkoľvek dodatočných nákladov riadne a včas, bude sa to považovať za podstatné porušenie tejto zmluvy, na základe ktorého je Poskytovateľ oprávnený odstúpiť od tejto zmluvy a/alebo dočasne pozastaviť poskytovanie služieb, a to až do úplného vyrovnania všetkých peňažných záväzkov Objednávateľa.
- Odmena zahŕňa hotové výdavky, nájomné za prenájom inventára, náhradu účelne vynaložených nákladov Poskytovateľa a jeho subdodávateľov súvisiace s poskytnutím služieb podľa tejto Zmluvy, a to vrátane cestovných nákladov, ktoré vzniknú Poskytovateľovi, prípadne jeho subdodávateľom v súvislosti s poskytovaním služieb podľa tejto Zmluvy, ktoré Poskytovateľ účelne a preukázateľne vynaloží v súvislosti s poskytovaním služieb. Poskytovateľ vyhlasuje, že odmena zahŕňa všetky jeho predpokladané náklady a primeraný
- V prípadoch špecifikovaných podľa článku IV tejto zmluvy sa Objednávateľ zaväzuje zaplatiť Poskytovateľovi aj okrem odmeny aj príplatok a akékoľvek dodatočné náklady.
- Úhrada akýchkoľvek faktúr bude realizovaná výhradne formou bezhotovostného platobného styku prevodným príkazom prostredníctvom finančného ústavu Objednávateľa na základe faktúr vystavených Poskytovateľom. Pre účely tejto Zmluvy sa za dátum úhrady faktúry považuje deň pripísania príslušnej finančnej čiastky na účet Poskytovateľa.
Čl. IV
Storno, náhrada paušálnych nákladov a príplatok
- Objednávateľ oznámi Poskytovateľovi zrušenie termínu podujatia z akéhokoľvek dôvodu po podpise tejto zmluvy najneskôr do 120 dní pred termínom podujatia. V prípade, ak Objednávateľ oznámi Poskytovateľovi zrušenie termínu podujatia z akéhokoľvek dôvodu po podpise tejto zmluvy, Objednávateľ má právo na výber náhradného termínu v lehote 7 dní od oznámenia voľných náhradných termínov zo strany Poskytovateľa a je povinný svoj výber náhradného termínu Poskytovateľovi písomne oznámiť. V prípade, ak si Objednávateľ nevyberie alebo neoznámi náhradný termín podľa predchádzajúcej vety, má Poskytovateľ právo odstúpiť od zmluvy. Výber náhradného termínu podľa tohto bodu tohto článku zmluvy je Objednávateľ povinný zosúladiť s Poskytovateľom, pričom právo na výber náhradného termínu má Objednávateľ po dobu platnosti tejto zmluvy najviac jeden krát.
- V prípade, ak poskytnutie služieb podľa tejto zmluvy v súvislosti s podujatím konaným v náhradnom termíne alebo na náhradnom mieste podujatia je spojené s dodatočnými nákladmi, je Poskytovateľ povinný ich vopred vyčísliť a toto písomné vyčíslenie zaslať Objednávateľovi na odsúhlasenie. Poskytovateľ vystaví Objednávateľovi faktúru po odsúhlasení vyčíslenia dodatočných nákladov, pričom lehota splatnosti dodatočných nákladov je 5 dní odo dňa vystavenia faktúry. V prípade, ak Objednávateľ nesúhlasí s vyčíslením dodatočných nákladov podľa predchádzajúcej vety, má Poskytovateľ právo odstúpiť od zmluvy a/alebo dočasne pozastaviť poskytovanie služieb, a to až do odsúhlasenia vyčíslenia dodatočných nákladov a/alebo úhrady dodatočných nákladov na základe faktúry.
- V prípade, ak Objednávateľ bude pri výbere náhradného termínu podľa bodu 1 tohto článku zmluvy trvať na termíne, ktorý má Poskytovateľ už obsadený, má Poskytovateľ právo odmietnuť takýto výber náhradného termínu a má právo na náhradu paušálnych nákladov vo výške 100 % zo súčtu sumy všetkých zaplatených záloh podľa tejto zmluvy a má právo odstúpiť od zmluvy alebo
- V prípade, ak Objednávateľ oznámi Poskytovateľovi zrušenie termínu podujatia z akéhokoľvek dôvodu po podpise tejto zmluvy a Objednávateľ nevyužije svoje právo na výber náhradného termínu podujatia, Poskytovateľ má právo na náhradu paušálnych nákladov, ktorá je určená percentuálnou časťou zo súčtu sumy všetkých zaplatených záloh podľa tejto zmluvy, v závislosti od časového úseku, ktorý je medzi zrušením termínu podujatia a plánovaným termínom podujatia. Ak nie je dohodnuté inak, náhrada paušálnych nákladov je nasledovná
- vo výške 100 % zo súčtu sumy všetkých zaplatených záloh podľa tejto zmluvy najmenej 30 dní pred plánovaným termínom podujatia,
- vo výške 80 % zo súčtu sumy všetkých zaplatených záloh podľa tejto zmluvy najmenej 120 dní pred plánovaným termínom podujatia,
- V prípade, ak Objednávateľ oznámi Poskytovateľovi zrušenie termínu podujatia z akéhokoľvek dôvodu po podpise tejto zmluvy, Objednávateľ využije svoje právo na výber náhradného termínu podujatia, avšak nevyberie alebo neoznámi Poskytovateľovi náhradný termín podľa tohto článku zmluvy, Poskytovateľ má právo na náhradu paušálnych nákladov
- vo výške 100 % zo súčtu sumy všetkých zaplatených záloh podľa tejto zmluvy najmenej 30 dní pred plánovaným termínom podujatia,
- vo výške 80 % zo súčtu sumy všetkých zaplatených záloh podľa tejto zmluvy najmenej 120 dní pred plánovaným termínom podujatia,
- V prípade, ak Objednávateľ oznámi Poskytovateľovi zrušenie termínu podujatia z akéhokoľvek dôvodu po podpise tejto zmluvy, Objednávateľ využije svoje právo na výber náhradného termínu podujatia, a zruší náhradný termín podujatia, Poskytovateľ má právo na náhradu paušálnych nákladov vo výške 100 % zo súčtu sumy všetkých zaplatených záloh podľa tejto zmluvy.
- V prípade, ak Objednávateľ zruší termín podujatia z mimoriadnych dôvodov ako sú vážna choroba Objednávateľa a/alebo jeho blízkej osoby a/alebo úmrtie Objednávateľa a/alebo jeho blízkej osoby a písomne oznámi Poskytovateľovi túto skutočnosť na základe preukázateľného dôkazu pred termínom podujatia a Objednávateľ nevyužije svoje právo na výber náhradného termínu podujatia, má Poskytovateľ právo odstúpiť od zmluvy.
Čl. V
Práva a povinnosti zmluvných strán
- Poskytovateľ má povinnosť
- poskytnúť Objednávateľovi služby v zmysle článku II. tejto zmluvy riadne a včas, s odbornou starostlivosťou, v zodpovedajúcej kvalite, rozsahu, bez vád a zodpovedajúce požiadavkám Objednávateľa,
- v stanovenom termíne poskytnúť Objednávateľovi služby,
- pri poskytovaní služieb v zmysle a za podmienok uvedených v tejto Zmluve riadiť sa v dohodnutom rozsahu pokynmi Objednávateľa,
- chrániť záujmy Objednávateľa súvisiace s poskytovaním služieb, podľa tejto zmluvy a oznámiť mu všetky okolnosti, ktoré môžu mať vplyv na zmenu jeho príkazov, resp. požiadaviek, pri poskytovaní služieb,
- bezodkladne po zistení písomne upovedomiť Objednávateľa o všetkých prekážkach poskytovania služieb a navrhnúť mu možnosti odstránenia týchto prekážok a ak ich nie je možné odstrániť, navrhnúť zmenu služieb,
- informovať Objednávateľa o všetkých skutočnostiach, ktoré sú významné pre splnenie povinností zmluvných strán podľa tejto Zmluvy, najmä o skutočnostiach, ktoré môžu byť významné pre rozhodovanie Objednávateľa v súvislosti s touto zmluvou a/alebo o dôvodoch, ktoré Poskytovateľovi bránia riadne a včas splniť si svoje povinnosti podľa tejto Zmluvy, a to bez zbytočného odkladu odo dňa, keď sa o nich Poskytovateľ dozvedel,
- odovzdať Objednávateľovi najneskôr v deň prevzatia predmetu nájmu v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady, ak takými disponuje,
- Poskytovateľ ma právo
- na včas a riadne zaplatenú odmenu, akúkoľvek zálohu, príplatok a/alebo dodatočné náklady v súlade s článkom III a IV tejto zmluvy,
- na náhradu spôsobenej škody na inventári a výzdobe.
- Objednávateľ má povinnosť
- poskytnúť potrebné údaje, včasné a kompletné informácie a podklady k zabezpečeniu poskytnutia služieb v zmysle a za podmienok uvedených v tejto zmluve,
- bezodkladne informovať Poskytovateľa o prípadných zmenách poskytovania služieb,
- zaplatiť včas a riadne odmenu, zálohu a/alebo zmluvnú pokutu.
- potvrdiť prevzatie výzdoby a/alebo predmetu nájmu svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby v preberacom protokole,
- potvrdiť odovzdanie predmetu nájmu svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby v odovzdávacom protokole,
- predmet nájmu používať výhradne na účely, na ktorý je určený.
- Objednávateľ má právo
- na služby v zmysle článku II tejto zmluvy v zodpovedajúcej kvalite, rozsahu, bez vád a zodpovedajúce požiadavkám Objednávateľa,
- na náhradný termín v prípade rušenia termínu podujatia podľa článku III. tejto zmluvy.
Čl. VI
Prenájom inventára
- Rozsah prenajatého inventára je bližšie špecifikovaný v zmysle schválenej cenovej ponuky č. 2023004 (ďalej len „predmet nájmu“). Predmet nájmu sa za prenajíma na dobu konania podujatia, (ďalej len „doba nájmu“).
- Poskytovateľ je povinný doručiť predmet nájmu v stave spôsobenom na bežné použitie, čistý a nepoškodený, v dohodnutom množstve, kvalite, termíne, na miesto podujatia alebo odovzdať predmet nájmu objednávateľovi pri osobnom odbere na vopred určenom mieste.
- Objednávateľ alebo osoba ním poverená je povinná skontrolovať predmet nájmu hneď pri prevzatí. V prípade, že Objednávateľ zistí, nesúlad v stave predmetu nájmu alebo počte kusov s cenovou ponukou, je povinný túto skutočnosť bezodkladne Poskytovateľovi oznámiť.
- Ak sa zmluvné strany nedohodnú inak, nájomné je určené podľa cenníka Poskytovateľa špecifikovaného v cenovej ponuke a je stanovené za predmet nájmu určeného na použitie v rámci prípravy výzdoby miesta podujatia a/alebo miesta konania obradu.
- Rozsah predmet nájmu po podpise tejto zmluvy a s tým súvisiacu výšku nájomného je možné meniť výlučne vo forme dodatku k tejto zmluve.
- Objednávateľ je povinný predmet nájmu používať výhradne na účely, na ktorý je určený. V prípade, ak Objednávateľ poruší povinnosť predmet nájmu používať výhradne na účely, na ktorý je určený a/alebo poruší povinnosť predmet nájmu nevypožičať ani neprenajať tretej osobe, a/alebo poruší povinnosť predmet nájmu nečistiť, neupravovať a ani prípadné poškodenie akýmkoľvek spôsobom neopravovať, je Poskytovateľ oprávnený požadovať zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške EUR, a to aj opakovane za každé takéto jednotlivé porušenie tejto povinnosti.
- Počas doby nájmu Objednávateľ zodpovedá za stratu, poškodenie, alebo zničenie predmetu nájmu alebo ktorejkoľvek jeho časti. Objednávateľ je povinný starať sa o predmet nájmu tak, aby na ňom nevznikla škoda. Objednávateľ je povinný užívať predmet nájmu a nakladať s ním tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu, nadmernému znečisteniu, strate, zničeniu alebo akémukoľvek inému znehodnoteniu predmetu nájmu. V prípade, že dôjde k strate, resp. k zničeniu, poškodeniu, nadmernému znečisteniu alebo akémukoľvek inému znehodnoteniu predmetu nájmu alebo ktorejkoľvek jeho časti, je Poskytovateľ oprávnený aj opakovane za každé takéto jednotlivé porušenie povinnosti podľa predchádzajúcej vety tohto bodu Zmluvy požadovať zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške hodnoty jednotlivej veci patriacej do inventáru, ktorá bola stratená, resp. zničená, poškodená, nadmerne znečistená alebo akokoľvek inak znehodnotená. Výška hodnoty jednotlivej veci patriacej do inventáru podľa predchádzajúcej vety je uvedená v cenovej ponuke. Poskytovateľ má zároveň právo na náhradu škody prevyšujúcej sumu zmluvnej pokuty.
- V prípade, ak dôjde k strate, resp. k zničeniu, poškodeniu, nadmernému znečisteniu alebo akémukoľvek inému znehodnoteniu ktorejkoľvek časti predmetu nájmu, ktorá je súčasťou setu a ktorý sa týmto stane ako celok ďalej nepoužiteľný, je Objednávateľ povinný uhradiť Poskytovateľovi náhradu škody vo výške 100% z bežnej predajnej ceny tohto setu.
- Finančné nároky podľa tohto článku zmluvy sa stávajú splatnými v okamihu zistenia straty, resp. zničenia, poškodenia, nadmerného znečistenia, alebo akéhokoľvek iného znehodnotenia predmetu nájmu alebo ktorejkoľvek jeho časti.
- Objednávateľ nie je oprávnený vypožičať ani prenajať tretej osobe predmet nájmu, predmet nájmu čistiť, upravovať ani prípadné poškodenie akýmkoľvek spôsobom opravovať.
Čl. VII
Ostatné ustanovenia
- Každá zo zmluvných strán sa zaväzuje oznámiť druhej zmluvnej strane všetky údaje a informácie potrebné na uplatnenie všetkých práv vyplývajúcich z tejto zmluvy.
- Zmluvné strany si navzájom oznamujú svoje adresy na doručovanie a oprávnené osoby pre riadne plnenie si povinností v zmysle tejto zmluvy :
na strane Poskytovateľa:
meno a priezvisko: Eva Faustino (oprávnená osoba)
e-mail adresa: info@endlessdecor.sk
mobil: +421902696200
na strane Objednávateľa:
meno a priezvisko: Objednávateľ
Zmluvné strany sa dohodli, že všetky oznamy, správy, výzvy, požiadavky a ostatné písomnosti doručované v súvislosti s touto zmluvou druhej zmluvnej strane sa považujú za doručené druhej zmluvnej strane, ak táto zmluva neurčuje inak,
- v prípade doručovania prostredníctvom elektronickej pošty (e-mail) dňom jej odoslania, pričom je potrebné preukázať doručenie elektronickej pošty (e-mailu) potvrdením o odoslaní e-mailu a potvrdením o prečítaní správy, pričom za spätný potvrdzujúci e-mail príjemcu sa nepovažuje správa automaticky vygenerovaná systémom alebo
- v prípade doručovania prostredníctvom pošty, kuriérom alebo v prípade osobného doručovania, doručením písomnosti druhej zmluvnej strane s tým, že v prípade doručovania prostredníctvom pošty musí byť písomnosť zaslaná doporučene (v obálke s doručenkou) na adresu určenú v tomto bode tohto článku zmluvy. Za deň doručenia písomnosti sa považuje aj deň, v ktorý príslušná zmluvná strana, ktorá je adresátom, odoprie doručovanú písomnosť prevziať, alebo tretí deň odo dňa uloženia zásielky doručovanej poštou na pošte, alebo v ktorý je na zásielke, doručovanej poštou príslušnej zmluvnej strane, preukázateľné zamestnancom pošty vyznačená poznámka, že „adresát sa odsťahoval“, „adresát je neznámy“ alebo iná poznámka podobného významu.
V prípade zmeny názvu, sídla, korešpondenčnej adresy, e-mailových adries, oprávnených zástupcov, bankového spojenia a čísla účtu, resp. každú zmenu, ktorá by mohla mať vplyv na plnenie záväzkov podľa tejto zmluvy, zmluvná strana, ktorej sa niektorá z týchto zmien týka, písomne oznámi druhej zmluvnej strane túto skutočnosť, a to bez zbytočného odkladu, avšak najneskôr v lehote do troch pracovných dní. Zmluvné strany sa zaväzujú nahradiť druhej zmluvnej strane celú škodu, ktorá porušením tejto povinnosti jej vznikne.
- Objednávateľ udeľuje v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (GDPR) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov Poskytovateľovi súhlas na spracovanie jeho osobných údajov (meno, priezvisko, rodné priezvisko, dátum narodenia, rodné číslo, trvalý pobyt, občianstvo, telefónne číslo a emailová adresa) na účel plnenia tejto zmluvy.
ČL. VIII.
Ukončenie zmluvy
- Táto zmluva zaniká:
- uplynutím času, na ktorý bola uzatvorená,
- písomnou dohodou zmluvných strán,
- odstúpením od Zmluvy,
- smrťou Objednávateľa,
- smrťou Poskytovateľa.
- Poskytovateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj v prípade, ak
- sa Objednávateľ voči Poskytovateľovi správa nevhodným spôsobom alebo proti dobrým mravom,
- Objednávateľ poskytol Poskytovateľovi zavádzajúce alebo nesprávne údaje alebo iné podstatné skutočnosti,
- nastanú iné okolnosti bez zavinenia Poskytovateľa, ktoré robia plnenie zmluvy nemožné,
- Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj v prípade, ak
- Poskytovateľ si uplatní na úhradu vyššiu odmenu za poskytnuté služby ako je dohodnutá, v prípade, ak nevznikol Poskytovateľovi žiaden nárok na príplatok, náhradu paušálnych nákladov a iné,
- Poskytovateľ poruší povinnosť poskytnúť služby dohodnutým spôsobom, v dohodnutom množstve, kvalite, mieste a termíne.
- V prípade zániku tejto zmluvy z dôvodu odstúpenia od zmluvy, sa zmluvné strany medzi sebou vysporiadajú podľa zásad o vysporiadaní bezdôvodného obohatenia. Odstúpením od zmluvy táto zmluva od počiatku zaniká a zmluvné strany sú povinné vrátiť si navzájom plnenia, ktoré v súvislosti s touto zmluvou prijali; tým nie sú dotknuté ustanovenia tejto zmluvy týkajúce sa nárokov Poskytovateľa na zmluvnú pokutu.
- Zmluvné strany sa dohodli, že budúci Poskytovateľ je oprávnený vykonať jednostranný zápočet jeho pohľadávky na zaplatenie akejkoľvek zmluvnej pokuty podľa tejto zmluvy s pohľadávkou Objednávateľa na vrátenie zálohy v prípade odstúpenia od tejto zmluvy.
Čl. IX
Záverečné ustanovenia
- Zmeny a doplnenia tejto zmluvy je možné robiť len formou písomných dodatkov podpísaných zmluvnými stranami. Dodatky budú očíslované podľa poradia.
- Neoddeliteľnou súčasťou tejto zmluvy je:
- Príloha č. 2 : Preberací protokol
- Príloha č. 3 : Odovzdávací protokol
- Akékoľvek nároky alebo spory vyplývajúce z tejto zmluvy alebo v súvislosti s ňou, sa zmluvné strany pokúsia vyriešiť vzájomnou
- V prípade, ak niektoré ustanovenie tejto zmluvy je alebo sa stane neplatným alebo nevykonateľným, nedotýka sa to platnosti a vykonateľnosti ostatných častí tejto zmluvy. V takom prípade sa zmluvné strany zaväzujú nahradiť neplatné alebo nevykonateľné ustanovenie ustanovením platným a vykonateľným, ktoré sa bude svojím účelom čo najviac približovať nahrádzanému ustanoveniu.
- Zmluvné strany vyhlasujú, že sa oboznámili s obsahom tejto zmluvy, v plnom rozsahu s ním súhlasia a prehlasujú, že pri podpise tejto zmluvy konali slobodne a že nebola podpísaná v tiesni a ani za nápadné nevýhodných podmienok a na znak svojho súhlasu pripájajú svoje vlastnoručné podpisy.